Formacions del Conservatori - Orquestra de cambra

Com a tasca complementària a l’estudi, el Conservatori de Badalona considera de gran interès pedagògic la pràctica orquestral i de la música de cambra. Per això els alumnes tenen l’oportunitat de realitzar aquestes activitats de manera estable des de l’inici dels seus estudis.

L’Orquestra de Cambra està formada per joves instrumentistes de grau professional del propi Conservatori. Des que fou creada pel professor Mark Friedhoff al 1983, l’Orquestra del Conservatori de Badalona té una orientació clarament formativa, amb la finalitat d’oferir als alumnes la possibilitat d’abordar un repertori habitual en les orquestres professionals i adquirir, per tant, una experiència bàsica en el seu desenvolupament com a futurs músics.

Dirigida durant els seus primers deu anys d’existència pel propi Mark Friedhoff, a partir de 1993 ha estat dirigida per diferents i reconeguts directors, com ara, Josep Pons, Amayak Durgarian, Manel Valdivieso, Paul Cortese, Agustí Cullell, Albert Romaní, Ricardo M. del Fresno, Alfons Reverter, Christ Nicolls, Josep Caballé, Charles Tunnell, Barry Sargent, Marco Fiorini, Xavier Puig... oferint concerts per tot Catalunya.

Al setembre de 1996 l'Orquestra fou convidada per la Generalitat de Catalunya a assistir al Festival d'Orquestres Joves d'Europa que va tenir lloc a Buchen/Odenwald (Alemanya) on va asonseguir una molt bona crítica.

La programació coordinada pel professor Ricardo Martínez del Fresno inclou obres de totes les èpoques, fent una especial atenció a l'estrena d'obres contemporànies. Els alumnes dels darrers cursos de Grau Professional, tenen l'oportunitat de col·laborar com a solistes ens els diferents programes de l'Orquestra.

Et trobes a: Home Formacions del Conservatori Orquestra de Cambra