Formacions del Conservatori - Banda simfònica

La Banda Simfònica de Badalona és una entitat cultural sense ànim de lucre fortament vinculada al Conservatori Professional de Música de Badalona, tot i que totalment autònoma des del punt de vista de la seva gestió.

Els orígens de la Banda es remunten als anys 80, al barri badaloní de Sant Crist, on es va fundar la Banda de Música de Sant Crist de Can Cabanyes. Tot i que es tractava d’una banda petita formada pels nois i noies de l’escola de la pròpia banda, molt diferent de l’actual Banda Simfònica, fou la oportunitat per molts d’aquests nens i nens d’entrar en contacte amb la música. Molts d’aquells músics van continuar els seus estudis al Conservatori de Badalona i es dediquen avui en dia a la música de forma professional.

L’any 1995 la Banda va iniciar un procés de transformació que la va portar a canviar la seva denominació per la de Banda de Música de Badalona. Amb aquest canvi, iniciat amb un relleu en la direcció de la entitat portat a terme per la gent més jove de la Banda es pretenia obrir la Banda i donar-la a conèixer a la resta de la ciutat, així com treballar per assolir un millor nivell musical. Però el moment en que la Banda va donar el pas definitiu que la portà a convertir-se en el què actualment és va ser l’any 2000, quan mitjançant la col·laboració del Conservatori, en Manel Barea es va convertir en director titular. Des del dia de la presentació pública de la nova Banda, el Juliol d’aquell any, i sota l’experta batuta del seu nou director, la Banda Simfònica de Badalona ha anat creixent en tots els aspectes: en nombre de components, en qualitat musical, en número  de concerts, i en públic.

Tot això l’ha portat a convertir-se avui en dia en un referent musical de la ciutat de Badalona.

Actualment, la col·laboració entre la Banda i el Conservatori és més estreta que mai, i fruit d’aquesta col·laboració la entitat ha establert la seva seu social i el lloc d’assaig als locals del Conservatori. A més a més, es dóna la oportunitat als músics del Conservatori que ho desitgin de realitzar l’assignatura de conjunt instrumental a la pròpia Banda. Aquesta relació ha donat molts bons resultats, i ha permès situar a la Banda Simfònica de Badalona com una de les millors Bandes no professionals de Catalunya.

La Banda ofereix durant tota la temporada una sèrie de concerts fixos, a més d’altres d’esporàdics, com són els que es realitzen per Carnaval, per la festivitat de Santa Cecília, o el Concert de les Festes de Maig de Badalona, un concert molt especial on es demostra la gran qualitat de l’agrupació, i que compta amb una gran afluència de públic. La Banda Simfònica de Badalona també ha estat convidada a realitzar concerts a Alemanya i a França, i actualment es troba en un bon moment, gràcies a la bona  feina tant dels músics que la integren, com de la Junta encarregada de la seva gestió, de totes les persones que col·laboren desinteressadament, i la inestimable col·laboració del Conservatori Professional de Música de Badalona i de l’Ajuntament de Badalona.

Et trobes a: Home Formacions del Conservatori Banda Simfònica