Formacions del Conservatori - Cor jove

Directora: Montserrat Pi

El Cor Jove del Conservatori Professional de Música de Badalona, es creà el curs 1989. Al llarg de tots aquests anys, a part de la seva activitat acadèmica i dels concerts que sovint ofereix a la pròpia Ciutat i a altres indrets, ha realitzat diferents concerts a l’estranger. L'any 1991 va viatjar a Namur (Bèlgica),  l'hivern del 1996 a Toulouse (França), convidats pel Conservatori d'aquesta Ciutat i  l’any 2003 a Mâcon (França).

També cal destacar la seva participació, l’any 1984 amb l'Orquestra del Teatre Lliure de Barcelona a l’obra L'Arca de Noè de Benjamin Britten i l'any 1994 a les representacions de Pepita Jimenez d'Isaac Albèniz i al seu posterior enregistrament.

El juliol del 1996 va participar a l’enregistrament amb l'Orquestra Simfònica  de Barcelona i Nacional de Catalunya i el Cor del Gran Teatre del Liceu de Barcelona de l'òpera Otello de Giuseppe Verdi i l’estiu del 1998 a La Dolores de Tomás Breton.

L’any 2006 va cantar en l’estrena de l’òpera El Misterio de San Francisco de Josep Soler. L’any 2007 va participar en la interpretació de Carmina Burana al festival de Cap Roig i el desembre del mateix any va interpretar la cantata Tirant lo blanc d’Antoni Ros-Marbà.

Ha participat en diverses temporades d'òpera del Gran Teatre del Liceu de BCN, tant en  intervencions corals com en intervencions de nens solistes. Ha participat en les representacions de : Carmen, Pikovaia Dama, Tosca, Pagliacci, Werther, La Bohème i La Fiamma. L’any 1999 va participar en la inauguració del Gran Teatre del Liceu en l’òpera Turandot. Posteriorment, l’any 2000 van cantar a l’òpera Die Frau ohne Schatten de R.Strauss.

L’any 2000 i el 2006 va representar  l’òpera El petit escura-xemeneies de B. Britten, l’any 2001 l’òpera Amahl de J. Menotti i l’any 2002 l’òpera Brundibar de H. Krassa, fent actuacions a Badalona, Sant Cugat, Vilaseca , Reus,  Ciudad Real, Madrid i Pamplona.

El seu repertori està format bàsicament per les grans obres del repertori   coral a veus blanques i el conformen compositors com W.A. Mozart, J. Brahms, F. Mendelssohn, G. Fauré, B.Britten o G.F. Händel.

Et trobes a: Home Formacions del Conservatori Cor Jove