El concert d’aquest dijous mostra l’impacte del compositor i pianista Franz Liszt en la seva visita a Barcelona a través d’uns concerts que va oferir a l’abril de 1845.
Es tracta d’un Liszt jove que intenta fer del piano un espectacle dins del cànon del romanticisme més exaltat, i on preval l’element de virtuosisme a partir de les variacions (gairebé impossibles) dels temes famosos del moment, una cosa què en el moment era més pròpia d’altres instruments com el violí o els models de vent.
Si bé a cada concert també ofereix algunes composicions pròpies, el propòsit de Liszt i la Societat Filarmònica què va propiciar la seva vinguda era deixar constància de la contundència de la seva persona què ja llavors era una llegenda. Es pot afirmar que el pianisme i la recepció del piano tenen el punt de partida després d’aquests concerts.
Albert Giménez s’ha posat en la pell de Franz Lizst de 1845 a través d’un programa espectacular pel què fa el virtuosisme i l’exhibició de recursos i la contundència el programa. Aquest repertori es complementa i contrasta amb algunes crítiques i ressenyes significatives que es van publicar al Diari de Barcelona de l’any 1845.
És un gran privilegi pel conservatori i pel públic badaloní comptar amb la presència de Toni Forteza que ens interpretarà aquests escrits del diari.

ALBERT GIMÉNEZ, piano

Nascut a Barcelona, inicia els estudis musicals a l’edat d’onze anys a L’Escola de Música de Barcelona, on posteriorment estudia amb Joan Rubinat i amb el seu pare, Albert Giménez Attenelle.

L’any 1992 becat per la Generalitat de Catalunya, ingressa a la Guildhall School of Music and Drama de Londres on va estudiar amb els professors Paul Berkowitz i Alexander Volkov (piano) i amb el quartet Tacaks (música de cambra). Ha completat la seva formació rebent clas-
ses magistrals dels professors Dimitri Bashkirov, Nina Svetlanova, Luiz de Moura, Gyorgy Sebok, Karl Engel, Jean-François Heiser i Jun Kanno.

Albert Giménez ha obtingut diversos premis a concursos de piano: Segon premi al Concurs Internacional de San Sebastián, Primer premi al concurs Ciutat de Berga, Primer premi a la Mostra de Música de la Generalitat de Catalunya i premi al millor intèrpret de piano al “Festival de Joves Músics de Barcelona”.

Des de 1989 realitza concerts regularment tant com a solista com en diferents formacions de música de cambra. Ha actuat a la majoria de ciutats catalanes i a gran part del territori espa nyol, incloent sales com el Palau de la Música i l’Auditori de Zaragoza. També ha actuat a Anglaterra, França, Bèlgica, Suïssa, Luxemburg i Macedònia, així com a nombroses ciutats d’Itàlia, on és convidat freqüentment.

L’any 1994 va interpretar el Triple Concert de Beethoven amb la Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música de Barcelona. També ha estat solista amb la Jove Orquestra de les Escoles de Musica de Catalunya (OEMUC), l’ Orquestra Simfònica del Conservatori d’Igualada i l’Orquestra Simfònica Segle XXI, amb les quals ha interpretat respectivament el Concert en Re de Haydn i els concerts nums. 3 i 4 de Beethoven.

Ha enregistrat en directe i en estudi per a Catalunya Música, RNE Radio 2, Ràdio 4, COM Ràdio,TVE i TV3 i el 2008 va enregistrar un CD amb el violista Ashan Pillai pel segell Columna
Música.

Actualment és professor de piano al Conservatori de Badalona i repertorista a l’ESMUC. A més des de 2005 imparteix classes a diversos cursos d’estiu. Ha estat membre del jurat de
nombrosos concursos nacionals de piano i música de cambra.

-Rapsòdia Espanyola………………….F.Liszt

-Reminiscències de “Don Juan”…….F.Liszt